DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 8 november 2011

PAPPAN SOM TVINGADE DOTTERN ATT SPELA SJUK.

Så har då rättegången startat och i mina ögonen fortsätter lögnerna i samma spår som tidigare.

Himla sorgligt av honom att inte kunna stå för det han gjort utan att fortsätta sina lögner.
Att läkarna påstår att de hela tiden haft rätt är inget nytt oavsett hur duktiga de sägs vara.

Det är inte bara den här flickan som lyckats lura psykvården och psykiatriläkarna, det har hänt tidigare vid flera tillfällen och när det kommit fram har dessa läkare inte velat medge att de haft fel.
I det här fallet har knappast en tioårig flicka på egen hand lyckats hitta på sin sjukdom utan det ligger absolut en vuxen bakom det hela.

Jag vet däremot inte hur pappan kommit på det hela men det ligger nog en hel del tankearbete för att lyckas med detta lurendrejeri.
Inte tusan blir plötsligt den "utvecklingsstörda" flickan plötsligt frisk ???

Då måste man vara riktigt korkad om man tror på något så absurdt.
Föräldrar har en otrolig makt över sina barn och det har definitivt den här pappan använt sin makt till.

Pappan påstår dessutom att barnens mamma är psykiskt sjuk med och det skulle jag ocså bli om jag var henne.
De har ytterligare 3 barn som också är friska, så vitt jag kan förstå av artikeln.

Man blir inte plötsligt frisk från en utvecklingsstörning som dessutom krävt 100 % assistans som "endast pappan" kunnat hantera ???
Nej det luktar riktigt illa hela den här historien och hade han kommit undan med den så hade han gort en riktigt bra affär.

Som MS sjuk vet jag hur noga försäkringskassan alltid har varit med intyg och kontroller, så hur de lyckats undgå den här historien är så märkligt.
Att pappans advokat försvarar sin klient är helt i sin ordning eftersom att det är det han får betalt för att göra och att försöka rentvå sin klient men det vore "skit" om pappan kom undan med det här som det måste ha gått åt mycket arbete för att fortsätta hålla skenet uppe utåt.

Jag förstår om flickan till slut fått nog av sin familj och vill leva det liv som hon var avsedd att få göra från början.
Att pappan plötsligt vid flickans 10-årsålder bestämmer sig för att förmå alla att tro att hon var utvecklingsstörd är också horribelt.

Det är man från "födsel och ohejdad vana" så varför vänta så många år med att söka hjälp???
Nej, jag går inte på den här historien alls och tycker att pappan ska stå för det han har gjort och för det han utsatt sin hela familj för, inte minst flickan som blivit tvingad att spela sin roll i alla dessa år.

Det behövdes kanske dessa 10 år för att slipa flickan till det hon skulle prestera inför alla dessa människor,  såväl läkare som andra berörda.
Trist att det ska behöva handla om pengar hela tiden och hur man kan offra sina barn för en sådan sak.

"Misstänkt pappa nekar till fusk

Under åtta år påstås den nu 46-årige pappan ha tvingat sin dotter att spela sjuk så att han kunde få assistansbidrag. I dag ställdes han inför rätta och nekade till att ha fått flickan att simulera sjukdom.
De första ansökningarna om vårdbidrag gjordes när dottern var tio år gammal. Den sista när hon var 17. Sammanlagt fick hennes pappa vårdbidrag och assistansersättning för nästan 2,4 miljoner kronor.  "

Jag hoppas att åklagaren står fast vid sin bedömning och att även rätten inser det sorgliga fakta som stöder att mannen får sitt straff.

Ni kan läsa hela artikeln ur dagens Svenska Dagbladet, HÄR.

Ha en trevlig kväll.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook