DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 27 december 2011

HEDERSRÅN ???

När jag växte upp fanns det något som man kallade hederskodex bland våra tjuvar men den tiden är för länge sedan förbi.

Dagens tjuvar har ingen heder alls vad jag har sett och skiter högaktningsfull i vad andra tycker om deras stil och många av de är även drogberoende med och det är inget roligt liv att leva.

De som tar till vapen för att få det de vill, bryr sig inte heller om att de avslutar en annan människas liv, utan ser kallblodigt på när man knivhugger eller skjuter ner någon. 
Ofta är man även fler än en ensam som ger sig på andra och det är något av det fegaste jag vet.


Fega människor ska hålla sig på mattan och inte ge sig på andra människor.
Det är ett av de uslaste jag kan tänka mig om dessa män, som ger sig på och slår sina barn eller sina kvinnor eller före detta kvinnor och flickvänner.


De killarna är endast "botten napp" som vi också kallade det, när jag var barn och man gick och fiskade och bara fick upp sjögräs på kroken men ingen fisk, trots att masken var borta =(

I våra dagar har vi i stället något som illa nog kallas för "hedersmord" och som jag skulle vilja byta namn på till skam mord, för det finns inget som rättfärdigar att man dödar sin egen avkomma för att de gör något man inte gillar.

Har man flyttat till ett land med andra lagar so ska man följa dessa också och inte ta med sig en massa fåfänga från sina hemländer och använda på sina barn här i vårt land.

Det är faktiskt NI föräldrar som tagit med er era barn till västvärlden och när de barnen försöker att integrera sig med urbefolkningen så ger NI de ett dödsstraff för det, som NI själva faktiskt är grunden till.

Det är lika illa som att skaffa sig så många barn att man tappar kontrollen på var de är och vad de gör.

Jag har sett med egna ögon hur många unga, barn i små och mellanstadie åldern som beter sig så illa och struntar i vad andra säger till de, när de gör något olagligt men deras föräldrar har jag aldrig stött på, vilket jag tycker är väldigt märkligt och olämpligt.


Jag har fått hånflin rätt upp i ansiktet när jag påpekat att en handlig de utfört har varit olaglig, som till exempel inbrott i bilgarage och då jag mötts av så många liknande händelser, kan jag inte tro att det är något som jag "råkade se" och som skulle vara enstaka händelser.


Det hade jag nog själv önskat att det varit men så var det dessvärre inte utan dessa olika händelser, skedde gång på gång under mina år i ett bostadsområde med alltför många invandrare på samma ställe.


Flertalet av dessa barn och ungdommar var tyvärr ofta de som kommit hit som muslimer med arabiskt ursprung och det har inte gjort det hela så mycket roligare heller.

Då det inte bara handlade om barn och ungdommar, så blir jag riktigt arg när jag vid så många olika tillfällen även bemötts riktigt illa av av äldre människor också och då blir det ännu sorgligare, för det är ju dessa äldre som ska vara förebilder och se till att fostra sina barn till laglydiga och trygga barn och ungdommar, som en dag ska ta över efter oss.

Så är det tyvärr inte och det visar dessvärre också statistiken på då det sitter alltför många på våra fängelser och även utanför finns det otaliga som borde vara inlåsta med men som polsen inte fått tag på än.

Det är beklämmande att det ska behöva vara på det viset.
De föräldrar som begår så kallade "hedersmord", borde i stället ta sina egna liv så de slipper att skämmas med och allt skulle fungera bättre för alla.


Det är det som kallas för att ta seden dit man kommer eller att ta och återvända dit man kom i från och där man kan klara att leva och fostra sina barn på sitt eget sätt.


Det låter säkert hårt men det är inte av rasistiska skäl som jag tycker det utan snarare av skäl som gör att hela vårt samhälle rasar samman med alla olika sätt att bete sig mot andra och att man inte ska kunna respektera det landets lagar och kultur dit man kommer.


Jag har flera vänner som både är muslimer och av arabiskt ursprung men som fogat sig och accepterat de regler och lagar som vi har och som inte har undandragit sig att ta väl hand om sina barn och de har jag absolut ingenting emot.


De är inte heller särskilt glada över att deras landsmän kommer hit och förstör, även deras rykten.
Tyvärr jamsar regeringen med i alla lägen och vågar inte titta på vad som händer eller så har de kanske köpt sig egna landområden som de kan fly till när den tiden kommer.

Vad vet jag ???
Jag skulle ha avslutat min blogg för länge sedan men har blivit så arg och upprörd över hur hela västvärlden rantar runt på tå för dessa människor som egentligen inte ens borde ha kommit hit, om de inte ville leva i vår kultur.


Det är inte rätt att göra som de gör och det är samhällets och politikernas fel att det gått så här illa och de gör inget heller för att rätta till de misstag de gör, än mindre att erkänna att de gjort något fel.

Vi är på väg in i en framtid som inte bådar gott.
Själv har jag börjat att återvända till en frid som det var länge sedan jag kände men för er andra är det kanske inte lika roligt.


Jag tror att jag antagligen kommer att göra fler inlägg på bloggen men det får bli när jag orkar och kan.
Det tar på krafterna att försöka att få folk att sluta gå omkring som blindstyren och se vartåt det lutar men var och en får själv avgöra vad man vill tro eller lita till.


Ha det gott.


Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook