DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 22 april 2012

LITEN KISSE PÅ ETT KATTHEM MED PROBLEM...

När Meow, Mjau på svenska, vägdes in på katthemmet i Santa Fe, New Mexico, visade vågen på 18 kilo. Foto: Ben Swan När Meow, Mjau på svenska, vägdes in på katthemmet i Santa Fe, New Mexico, visade vågen på 18 kilo. Foto: Ben Swan

Meow väger 18 kilo - tvingas banta på katthem

Annons:
För katten Meow är inte "beach 2012" det stora bekymret.
Däremot är 18 kilo på tok för mycket för den tvåårige katthanen som nu måste banta.
När hans ägare inte klarade av att ta hand om honom lämnades han in till ett katthem.
Nu funderar katthemmet på att lägga upp hans viktframgångar på Facebook.  "

Det här var en redigt stor kisse =)
Fast det är väldigt synd om henne att hennes ägare inte kunde klara av att ge henne lagom med mat i stället för mycket med mat.

Läs hela artikeln ur dagens Expressen,  HÄR.

18 kilo är minst 12 kilo för mycket så det bllir en tuff match för kissen och personalen och jag hoppas att de ska klara av bantningen utan några större problem.

Jätteskönt att det var ett bra katthem som ställde upp och tog in henne, tycker jag.
Jag har bara gott att säga om våra svenska katthem med, åtminstonde de jag kommit i kontakt med.

Lycka till säger jag till kissen som snart ska ställas på bantning.

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook