DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 5 maj 2012

LURENDREJERI AV OSMAKLIG SORT GJORD AV METER FILM...

... genom att kapa deltagarnas identiteter och hitta på kvinnor med hjälp av de kapade identiternas hjälp, till programmet "Ensam mamma söker..."

En av de manliga deltagarna fick resa 60 mil utan att träffa den påstådda kvinnan (naturligtvis, eftersom hon var påhittad), så sjukt illa gjort.



"Sökte kärlek – blev lurade

Bildtexten : Fick aldrig träffa mamman En av killarna som hoppades få träffa Emma Petterson för två år sedan fick veta av produktionsbolaget Meter att hon hade valt ut just honom. Men det var en bluff. Helt i onödan åkte Robin Karlsson 60 mil. ”Jag känner mig grundlurad och utnyttjad. Det här handlar om att söka kärleken”, säger han.

Produktionsbolaget Meter kapar identiteter och grundlurar deltagare – för att göra bra tv.
Nöjesbladet kan berätta om det smutsiga spelet i castingprocessen till ”Ensam mamma söker”.
– Jag känner mig utnyttjad, säger Robin från Eskilstuna.  "

En annan metod som de använt,

"Marcus Eskilsson, 37, var med i den första säsongen av programmet. Han blev kontaktad av mamman Veronica Andersson från Tjörn.
De flirtade med varandra på nätet – och han blev tillfrågad om han ville träffa henne framför tv-kamerorna som deltagare i ”Ensam mamma söker”. Det ville han.
Problemet?
Det var inte Veronica som satt bakom den andra skärmen.  "

Läs hela artikeln från dagens Aftonbladet ,  HÄR.

Meter Film, hoppas jag, ska få betala för det de gjort.
Sorgligt att man kan ta till sådana här metoder, för att det saknades människor till programmet.

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook