DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 14 juni 2012

ÅTER IGEN FÅR VI LÄSA OM HUR EN "LAM" KVINNA UPPBAR..

... assistansersättning till hjälp, för något som inte var någon lam kvinna ???

När man ser bilden nedan får man känslan av att hon kanske borde "uppburit en behå" för en del av ersättningen =)

Själv, som handikappad på grund av MS, har jag aldrig erfarit att det varit lätt att få hjälp när man behöver insatser från samhällets sida.

Jag fick veta att de enda orsaker som skulle kunna ge mig assistanshjälp, var om jag var totalt beroende av rullstolen och då inte kunde klara att gå på tpoaletten själv eller om jag inte kunde äta själv.

Som tur var kunde jag ju bägge delarna om än livet varit mycket jobbigt och svårt att klara på grund av min sjukdom. 
Hur dessa bluffmakare lyckas lura till sig alla dessa miljoner övergår mitt förstånd men så har jag ju MS med =/



"Här dansar den lama kvinnan

Här dansar den ”lama” kvinnan.   Här dansar den ”lama” kvinnan. Foto: Polisen

Fuskade till sig fem miljoner

Till Försäkringskassan sa den 39-åriga kvinnan att hon knappt kunde stå upp.
Men polisens bilder visar något helt annat.
Nu åtalas hon och maken för grovt bedrägeri och grovt bidragsbrott.
I sex års tid har kvinnan och hennes man fått ersättning från "

Ni kan läsa hela historien ur dagens Aftonbladet, HÄR.

Att hon dessutom har mage att anse sig ha rätt till ersättningen, trots att hon bevisligen inte är sjuk.
Har det här att göra med att man inte törs ifrågasätta vissa människor ??

Trist för barnen att föräldrarna troligen får fängelse för sitt bedrägeri men det kanske lär de att inte begå samma misstag som föräldrarna gjort.
Jag hoppas bara att fängelsestraffen blir långa för det här slaget av bedrägerier drabbar oss som ÄR sjuka mycket hårt.

Maritha.
 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook