DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 18 juni 2012

OSMAKLIGT SOM ALLTID NÄR DET GÄLLER DE SOM BESTÄMMER.

Vi som drabbats av sjukdom tidigt i livet och som inte längre klarar att arbeta får bara mer och mer som vi ska betala för ???

Var i ligger den rättvisan om jag får lov att fråga ?
Under alla de år jag varit arbetsför har jag slitit hårt och dessutom ställt upp gratis vid flera tillfällen.

När jag plötsligt drabbades av en MS-attack som gjorde att min hjärna vägrade ta emot något som "mina" missbrukande killar pratade om och som vid de tillfällena brukade vara förtroenden som man fick och som var sällsynta, (kunde man inte göra annat än att med ödmjukhet ta emot dessa "öppna dörrar" blev det omöjligt att arbeta och kroppen var redan på väg utför men hjärnan ville inte mer, så fick jag stå tillbaka och lämna min plats de som fungerade.

Det var det sorgligaste som min MS har gjort i mitt liv men över den har man ingen makt och den gör som den vill och det var bara att ta skeden i vacker hand och svälja.
Att aldrig mer få arbeta och klara det andra och jag själv alltid klarat var en hård smäll.

Att få en sjukpension som det då kallades var ett tufft besked och det blev inte heller bättre med tiden, utan efter det följde flera år med tuffa händelser i sjukdomsförloppet.
Jag får aldrig mer en löneförhöjning som alla de som arbetar får, utan står kvar på i stort sett samma plats som då jag fick min pension.

Om inte det är orättvist så vet jag inte vad.
Sjukdommar väljer man inte att få och särskilt inte MS som är så nyckfull och oförutsägbar.

Då borgarna kom till makten, minns jag tydligt en moderat, som uttalade sig om sjukdommar och så att de alla är självförvållade och det gjorde mig ursinning.
Jag skrev tyvärr inte ner vad han hette och ångrar mig än i dag, då det skulle vara mycket intressant att få följa hans öde och se om han blev sjuk själv.

Nu har regering och riksdag försett sig med en snukigt stor löneförhöjning som inte är försvarbar med tanke på hur många arbetare som får slita hårt för att få ihop till dessa "höga" herrars inkomster.
"Alfons" Reinfeldt får från den 1 juli lyfta en månadslön på 148 000 kronor, vilket för en del arbetare är det samma som en årslön.

Botten, anser jag, särskilt som det gnälls om att sjuka kostar och att man tar från oss som är sjuka, mer och mer.
Borgarbrackor är aldrig nöjda med det de har !!!

 "Publicerad: 2012-06-18

Statsministern får högre lön

Från och med 1 juli får statsminister Fredrik Reinfeldt 4 000 kronor mer i lön. Hans nya månadslön blir därmed 148 000 kronor.
De övriga ministrarna får nöja sig med en höjning på 3 000 kronor till 118 000 kronor. Bakom beslutet står Statsrådsarvodes- nämnden som på uppdrag av riksdagen beslutar om ministrarnas löner.  "

Läs hela artikeln från dagens Aftonbladet,  HÄR.


Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook