DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 23 juli 2012

" FBI saves 79 kids held as sex slaves in US


The FBI, working alongside state and local authorities across the U.S., rescued 79 minors being held as sex slaves, the agency announced Monday.
The minors – two of whom were boys, the rest girls – were taken from 57 different cities during “Operation Cross Country” raids on Thursday, Friday and Saturday.  "

Det är skönt att läsa om, hur FBI har lyckats hitta sammalagt 79 barn, varav 2 pojkar som kidnappats och hållits som sexslavar runt om i USA men samtidigt är det sorgligt att höra om, hur många barn har tagits från sin (förhoppningsvis) trygga hem och återfunnits vid liv.

Det är dock ingen lätt uppgift att ta itu med deras traumatiska liv, som utnyttjats så grymt av männen, som nu kan se fram emot långa straff.
Jag tycker mycket synd om dessa barn som utnyttjas av dessa äckel och som nu kommer ha dessa svåra trauman, att bära med sig i resten av sina liv.

I bland kan jag känna att fängelsestraff inte är tillräckligt för vuxna som förgriper sig på barn och i synnerhet, de som frihetsberövar och sedan kuvar dessa barn till att ställa upp och prostituera sig.
Hade det handlat om mina barn, så skulle jag nog inte ha nöjt mig med ett fängelsestraff.

Det är aldrig tillräckligt, då det aldrig går att reparera dessa barns liv igen.
Något plågsamt borde få hända med de "män" gjort sig skyldiga till dessa grymheter men ett stort tack för de insatser som FBI har gjort i dessa ärenden.

Önskar att vi hade haft hårdare straff än de ynka som vi har här i Sverige men vem vet det kanske kommer det med.

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook