DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 16 juli 2012

ISLAM VS NIGERIA, DEN FRIDFULLA RELIGIONEN,FYLLD MED VÅLD

Från BBC World News,


Nigeria's Plateau state: Army deadline to leave villages

Map
Nigeria's army has warned thousands of Plateau state residents to leave their homes as it begins an operation against those accused of a recent spate of deadly attacks.
Some 100 people were killed recently after attacks on villages inhabited by Christian ethnic groups.
Two senior politicians then died after gunmen opened fire at a funeral for some of the dead.
A BBC reporter says thousands of Muslims are refusing to leave.
Plateau state straddles the dividing line between the mainly Muslim north of Nigeria and its largely Christian and animist south. "

Jag blir så lycklig när jag läser den här artikeln om hur Jonathan Goodluck, nu låter militären gå igenom staterna en efter en för att söka efter kopplingar till den sorgliga islamska terrorgruppen boko haram, som har gjort så stor skada på hela landet och dödat så många av de kristna ursprungsbefolkningen.
Nu senast då de också gett sig på och sköt två politiker, som närvarade begravningen av de 100-tal kristna människorna, som blev dödade i attacken i Jos.

Den vrede jag känner inför dessa fruktansvärda svin, som anser sig ha rätt att ta någon enda människas liv, har inga gränser.
Jag vet dock att deras tid är begränsad och det gör mig lugnare till sinnes.

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook