DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 25 augusti 2012

TIGEROLYCKA IGEN

Den här gången hände det i Tyskland.

En kvinnlig djurskötare stängde grinden till tigrarna men inte ordentligt och det ledde i sin tur till att en tiger, kallad Alti tog sig ut och överföll och dödare den 43 år gamla skötaren.

En en gång så kan jag bara tycka det mitt sunda förnuft säger mig, att vilda djur INTE skall hållas fångna i djurparker, utan få finnas till i sin naturliga omgivning, där de var avsedda att vara från början.

Det har hänt vid flera djurparker att djurskötare blivit offer för dessa överfall och det är nog inte heller sista fallet vi sett, tyvärr. 

Tigern sköts senare när det kom fram vad som hade hänt.

"Female zoo keeper, 43, killed by tiger when it escaped from enclosure after gate wasn't closed properly

  • Tiger escaped enclosure and mauled keeper in storage building
  • Director at Cologne Zoo, western Germany shot animal dead after incident
By Chris Parsons
|

Killed: The tiger which mauled its keeper before being shot dead was said to be this male called Alti
Killed: The tiger which mauled its keeper before being shot dead was said to be this male called Alti

Klicka på den blå länktexten så kan ni läsa hela artikeln från Daily Mail News Online.

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook