DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 28 september 2012

DEMOKRATI OCH YTTRANDEFRIHETEN !

Tack Magnus Norell för din artikel i SvD´s 
Brännpunkt.


Det är djupt sårande att detta har skett och att det vi i så många år kämpade för att få "Demokrati och Yttrandefrihet", så totalt har hackats sönder i små bitar där man hela tiden måste hålla tungan rätt i munnen för att inte uppröra islam och dess följare.

Även jag är mycket upprörd över EU´s "tilltag" och känner mig djupt kränkt över att så brutalt, bli fråntagen vår frihet att yttra oss i alla avseenden.

Detta samtidigt med att en "religion" som islam inte anser att det finns några andra accepterade religioner och det får hela tiden stå oemotsagt, då vi inte ska få kallas för rasistiska.

Jag upprörs även av att den "religionen" som islam innefattar, är en kvinnosyn som får det att gå kalla kårar över min hud, då dessa kvinnor endast räknas som hälften värda än sina män och dessa män som sedan kommer hit till våra demokratiska länder ska pressas tillbaka till den tiden som vi har slitit för att ta oss ur och i från och nu ska vi stå tillbaka för att inte såra eller uppröra medan vi själva ska tiga när vi blir överkörda och utkörda från våra länder av ett folk som inte accepterar vare sig vår religion, vår kvinnosyn eller våra demokratiska rättigheter ????

Nu vill man ha böneutrop i Botkyrka som har blivit en "segregerad" kommun och där man numer endast ser muslimer så långt ögat når och där jag anser att bostadsföretagen ligger bakom den så kallade segregationen, som till största delen handlar om ett självvalt "tillstånd" där man lever med sina egna som man vill bo tillsammans med.

Det är inte heller något som jag känner har med demokrati att göra och som jag anser att vi ska slippa ha i vårt land. Jag  anser inte att människor, med en så inskränkt "religion" som islam, som helt förkastar vår demokrati men som gärna utnyttjar den när den passar sina egna syften, känns särskilt rolig.



"Obegripligt att EU inte står upp för yttrandefriheten

Ett dokument som ska föreställa ett upprop för ”fred och tolerans” lyckas med konststycket att bland annat erkänna yttrandefriheten samtidigt som man tar avstånd från den. Problemet är att även EU undertecknar detta dokument, vilket är högst osmakligt, skriver Magnus Norell, forskare vid Utrikespolitiska institutet (UI) med inriktning på terrorism och Mellanöstern.
Den enda rättighet man inte har i en demokrati; rättigheten att inte bli kränkt.
Magnus Norell
Ingen har väl kunnat undgå det filmklipp på nätet om Muhammad som våldsam, sexfixerad, grym och lite dum. Dock krävdes ganska lång tid innan det blev allmänt känt. Det tog flera månader och den film som klippet påstås hänvisa till existerar inte i sinnevärlden. Man kan, och bör fråga sig hur en sådan fiktion överhuvudtaget kan uppröra någon. Svaret är att det dels handlar om att det i islam finns en ovilja att överhuvudtaget kritisera, håna eller förlöjliga den egna religiösa traditionen inklusive profeten Mohammad. "


Jag är tacksam att någon vågar ta upp den här frågan som är en grundval i vårt samhälle och inte till något pris ska tas i från oss, av någon som helst anledning.

Läs hela Magnus Norell´s artikel i dagens Svenska Dagbladet´s "Brännpunkt", HÄR.

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook